Van egy működő vállalkozásod? Van egy jó terméked/szolgáltatásod, de nem tud róla senki? Esetleg most indítod első vállalkozásod és nem tudod, hogy kezdj bele a marketingbe? Az első lépés a legnehezebb. Ezt segítek meglépni. Ha ezt a listát megvalósítod dőlni fognak a vevők/ügyfelek, persze ehhez munka is és pénz is kell. Lássuk miből mennyi!
Itt az első 5 lépés amit meg kell tenned. Igen, jól olvastad. Meg KELL tenned, ha nem teszed meg örökké stresszes, gondokkal, bajokkal teli roskadásig dolgozó vállalkozó leszel, vagy ami még rosszabb nem lesz egyetlen egy ügyfeled sem és be is csődölhetsz. Ha megvalósítod a listát, nem EGY nap alatt, szépen lassan ahogy a tempód engedi, meglesz az eredménye.
1. lépés: Célpiac meghatározása
Az első és legfontosabb lépés. Ha ezt nem határozod meg, nem lesz eredményes a marketinged. Tehát. Ki pontosan a célcsoportod? Ki az aki megveszi a termékedet? Ki az aki eljár hozzád és igénybe veszi a szolgáltatásod?
2. Facebook és Google+ oldal készítése
2014-ben már nem lehet nem megjelenni a két legfontosabb közösségi felületen lehetőleg saját, egyedi tartalommal. A regisztráció mindkét esetben nagyon egyszerű, ezt most itt nem írnám le. Inkább a tartalomra térnék kicsit ki, ami nagyon nehéz feladat. Minden nap jól teljesítő, érdekes posztokat nem könnyű kitenni, úgy hogy az tényleg saját és nem másolt tartalom legyen, de és itt jön ami nagyon fontos. A google kereső és az ügyfeleid is értékelni fogják azokat a plusz információkat amit megosztasz velük, különösen akkor ha azt érdekesen tálalod.
3. lépés: Marketing eszközök kiválasztása
Nagyon fontos, hogy a megfelelő helyen hirdessünk és minél jobban, pontosabban a meghatározott célpiacunkat szólítsuk meg. A multikkal és a nagy cégekkel ellentétben akik célzás nélkül mindenkit megszólítanak a kis és középvállalkozásoknak erre nincs erőforrásuk, ami nem baj, sőt! Sokkal kevesebb pénzből is lehet sikeres és nagyon jó konverziós értékekkel rendelkező hirdetést futtatni, csak meg kell találni rá a megfelelő felületet.
A kezdő vállalkozásoknak az AdWords-öt és a Facebook-ot ajánlom kezdésnek.
4. Kezdj el blogolni
A blog írás az elején nehézkesnek tűnhet, de nagyon jól építi a márkádat, ráadásként pedig a leendő ügyfeleknek meg tudod mutatni, hogy értesz a szakmádhoz és meg van a kellő tapasztalatod és tudásod, hogy az ő problémáját megold. Ezek mellett pedig arra is jó, hogy a google keresőben előkelőbb helyet szerezz márkádnak, ugyanis a kereső nagyon szereti az egyedi, minőségi tartalmat.
5. Adatgyűjtés
Ez nagyon fontos, ugyanis a bevételed fele ebből fog jönni a későbbiekben. Ha van egy jó hírlevél listád, esetleg telefonszám, postai címlistád és ezeken keresztül folyamatosan kommunikálsz az ügyfelek felé, meg fog jönni a vásárlási kedvük, különösen akkor ha egy kedvezményt is kínálsz nekik, lehetőleg rövid határidővel!
Ha ezekkel meg vagy és a továbblépésen gondolkozol érdemes konzultálnod egy marketingessel, aki személyre szabottan ki tud dolgozni neked egy marketingtervet, a te büdzsédhez, a te piacodhoz, a te cégedhez igazodva.